Jaarverslag Sectie Beeld & Geluid 2015

Door: Gerard Nijhuis

Dit jaar stond voor ons in het teken van het 40-jarig bestaan van HKH. Op initiatief van  Emile Smit en Jan Zweers werd beeldmateriaal geselecteerd voor hun inleidingen op 23(?) oktober.
Daarnaast verzorgden we op verzoek van de Ondernemersvereniging van Huissen, grote A3-formaat afbeeldingen van oude stratenaanzichten.
Deze van ons HKH-logo voorziene platen sieren de etalageruiten van een leegstaand winkelpand in de Vierakkerstraat. Deze doorgaande expositie van ons uniek fotobezit leidt er niet alleen toe dat men er regelmatig  kijkers voor ziet staan die met elkaar discussiëren over 'de goede oude tijd', maar ook ook tot extra fotobestellingen.
Voor de stadsquiz, die voor de 2e maal gehouden werd, werden foto's aangeleverd.
Intern hielden de medewerkers van B&G: Hans Hoen, Leo Tonk, Jan Kemperman, Jo Meeuwsen, Ruud Nijhuis, Hennie Oonk en Gerard Nijhuis, zich bezig met  het verder opschonen van van fotoarchief a.d.h.v. de Adlib-normen. Deze gigantische klus zal ook dit nieuwe jaar weer de meeste aandacht vragen.
Samen met Hennie Oonk verzorgde Willie Peters de presentatie van filmpjes en video's in de grote tentoonstellingsruimte. Tussentijdse up-dates van de presentatie-programmatuur veroorzaakte storingen die slechts met veel inspanning hersteld konden worden.